Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Mr Andy

Category: By Pyromaniac
01 04 09
Lawatan Si Mr Andy

Hari ni adalah lawatan Mr Andy, CEO bagi company aku bekerja skrg.Company aku bekerja skrg nie adalah merupakan syarikat joint venture antara sebuah conglomerate dari UK dan juga dari Malaysia..tapi bahagian operation dan teknikal secara totalnya dicontrol dari UK...mcm biasa kalau dia dtg mesti bercerita pasal business..revenue untuk tahun ini mencecah 7.5 billion pound atau bersamaan 45 billion ringgit..walaupun terdapat pengurangan dari segi pendapatan tapi target telah di capai..katanyalah..dan sumbangan dari anak syarikat termasuk dari company aku bekerja skrg terdapat peningkatan..jadi tak sabar aku mendengar berita baik tentang bonus yg akan di umumkan..huhu ..dan sebelum pulang ke UK kembali, si andy nie sempat membelanja semua staff yg ada..dia request nak makan local food..pergi la ke restoran penang little cafe..walaupun aku tak mengemari rasanya tapi apa boleh buat..dan si boss kecik mat saleh aku dari Uk yg based di office aku terpingga pingga nak order local dishes..dia bertanya kan aku..apakah nama makanan ini..aku menjawab..nasi kari hantu..berbelit lidah aku nak translate bende nie..ghost curry rice..bunyi mcm funny je..tapi bile sampai je ke tangan mat saleh tu bukan main pelahap dia makan sambal tu..tergamam aku..satu perkara menarik tentang ceo aku nie..pagi2 buta sebelum aku masuk di office,dia sempat menegur aku..hello mr din..how's your life..erkk terkelu aku..dia ingat nama aku..walaupun aku bukanlah berjawatan tinggi pun tapi aku kagum dengan keramahan dia dengan kakitangan yg lain..kalau aku bekerja dengan company local yg lama dahulu..CEO nak ambil tahu nama kau..HARAM! walaupun aku bertaraf executive di company tu..itulah perbezaan mentaliti antara company local dan multinasional...
Ghost curry rice
Mr Andy


 

0 comments so far.

Something to say?