Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Part 13: Galeria Perdana

Category: By Pyromaniac
06 04 09
GALERIA PERDANA
Mulanya galeria perdana nie langsung tak masuk list tempat yg perlu aku lawati di langkawi nie..dengan alasan sama bosan dengan muzium lain di malaysia..pameran yg dah basi dan juga kisah sejarah yg sudah diketahui..nasib baik disebabkan hari terakhir aku mempunyai lebih masa singgah sekejap di galeria perdana yg terletak berdekatan dengan makam mahsuri..tanggapan aku masih sama terbayangkan muzium pergi aku pergi sebelum ini..arghh sekejap saja tak sampai setengah jam pun..dan selepas melepasi kaunter pembayaran..aku tergamam dan terlopong seketika..INI bukan nya muzium tapi pameran koleksi yg super hebat.sebagaimana di Paris,london maupun new york...dan dengan ego yg tinggi sebelum nie aku buang ketepi terus berpatah balik buat muka tak malu meminta untuk di bawak masuk kamera ke dalam kawasan pameran..aku sejak dari dahulu lagi memang mengkagumi gaya dan ketokohan perdana menteri ke 4 kita sapa lagi tun dr mahathir..seorg negarawan yg ulung..tak kisah la walaupun dia dicap sebagai diktator dan juga maha firaun sebelum nie ..aku dibesarkan di zaman pemerintahanya merasa perubahan yg cukup besar..ada masa kita kene tahu menghargai jasa org lain walaupun kita tahu tiada manusia yg sempurna di dunia nie..selepas sejam di dalam,aku melihat jam alamak masa terlalu singkat untuk aku menjelajahi keseluruhan ruang pameran..terlalu byk dan juga cantik,indah,unik tak dapat di bayangkan dengan kata2..kalau hiasan atau cenderamata sebegini kalau di hadiahkan kepada aku nescaya akan aku beli almari cermin kaca IKEA untuk aku tayangkan di rumah..sebagaimana juga manusia lain di malaysia nie untuk koleksi peribadi tak juga family tapi negarawan ulung kita nie sanggup menghadiahkan dan mempamerkan keseluruhan hadiah,cenderamata atau segala beraneka jenis di galeria perdana nie..sungguh bermurah hati..apa boleh buat masa tak mencukupi untuk aku menikmati keindahan galeria ini ,kalau bukan aku terpaksa check out secepat yg mungkin..mungkin seharian suntuk aku berada disini!




































































 

2 comments so far.

  1. eqbalzack June 9, 2009 at 12:06 AM
    bagus entry kali ni...ala2 arkib negara. kalau aku ambik SPM confirm subjek sejarah aku dapat A1...hehe
  2. Pyromaniac June 9, 2009 at 12:27 AM
    hehe..teringat pada zaman sekolah dahulu kala..cikgu sejarah panggil Mr pyro nie al kitab sejarah..setiap tahun mesti pegang subjek tu..tak pernah miss..ingatkan aku menjadi ahli lawyer dulu..dan skrg masa tua2 nie suka lihat rancangan history channel di astro..layan tu!

Something to say?