Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Emo seketika d'China

Category: By Pyromaniac
26 06 09
Hari ke 8
Guangzhou,China
Pagi tu aku terbangun awal pagi. terlalu sejuk..entah berapa degree aku set suhu bilik ini..arghh.aku menguji kembali suhu badan aku..oh masih lagi normal walaupun tekak aku nie masih lagi berkahak....aku melihat jam aku baru pukul 3 pagi..terlalu awal..tapi mataku tak larat untuk tidur kembali..tetiba satu perasaan aneh muncul..ibarat mcm spirit..tapi yg tidak menyenangkan la..argh aku terasa terlalu sunyi masa nie..bengong aku cuba untuk mengelak perasaan sebegini..tambahan berada di negara org..sakit di negara asing..terkene penyakit virus bawaan H1N1 membuatkan emosi aku sedikit terganggu..rasa lonely..alone..sunyi sepi..entah apa aku tengah pikirkan ketika ini.bengong tul....info pasal aku kene penyakit nie aku cuba sorokkan dari pengetahuan family ku..aku harap dorang tak terlalu rungsing pasal perkembangan diri aku nie..aku lagi rungsingkan kesihatan mereka..dan tanganku mula membuka laptop aku..mencari sesuatu dan menulis sesuatu..ternampak satu icon lagu Ungu-kau tercipta untukku di desktop aku...aku play dan mendengar lagu..menghayati lagu yg telah dikirimkan oleh endi ketika aku berada di hospital tempoh hari..apa perasaan aku ketika mendengar lagu nie?hanya aku sahaja yg tahu..arghh lagu tercipta untukku?siapa kah insan itu?entah
Tercipta Untukku
menatap indahnya senyuman diwajahmu
membuat ku terdiam dan terpaku
mengerti akan hadirnya cinta terindah
saat kau peluk mesra tubuhku
banyak kata yang tak mampu kuungkapkan kepada dirimu
reff: aku ingin engkau slalu
hadir dan temani aku
disetiap langkah
yang meyakiniku
kau tercipta untukku
sepanjang hidupku
aku ingin engkau slalu
hadir dan temani aku
disetiap langkah
yang meyakiniku
kau tercipta untukku
meski waktu akan mampu
memanggil seluruh ragaku
ku ingin kau tau
kuslalu milikmu
yang mencintaimu
sepanjang hidupku
Selepas mendengar lagu nie berulang kali..aku mengelamun.. dalam perhubungan nie..kita tak boleh terlalu mengharapkan perhatian dari org lain sedangkan kita sendiri tak memberi perhatian yang sama..org kata give n take lah..ada setengah manusia tu hanya tahu mengeluh dan mengomel tiada dpt sms la.call la..tapi dia sendiri terlalu berkedekut berkira nak buat bende yang sama..bende nie bagi aku terlalu kompleks nak pikir..serumit formula hukum keabadian tenaga..blah2..terlalu banyak mengelamun aku pun tertido kembali..bagus untuk aku supaya aku tak terlalu melayan sgt emosi aku ketika aku masih lagi dalam tempoh sakit nie.
 

5 comments so far.

  1. eqbalzack July 26, 2009 at 8:57 AM
    emo? mr.pyro bukan ke rockers??? hehehe
  2. CiKaLi July 26, 2009 at 9:10 AM
    abg din... jiwang!!.
    wahaha..
  3. Pyromaniac July 26, 2009 at 8:55 PM
    hehe..pyro manusia bukan robot..ada masa emo gak..jiwang..itu sudah semestinya :)
  4. Sharif John July 28, 2009 at 1:09 PM
    Sama la kita bro....
  5. Keri AlHaj August 1, 2009 at 11:27 PM
    bila kesihatan terganggu... pemikiran pun turut jadi sensitif...

Something to say?