Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Trip to Bali:Day 2 Kintamani

Category: By Pyromaniac
11 07 09
Kintamani
Gunung Batur
1717 m
Selepas selesai melawat pura tirta empul, aku meneruskan perjalanan menuju ke utara.destinasi seterusnya kintamani..di sini terdapatnya lokasi gunung berapi yg popular tu gunung batur..walaupun lokasi nya tidak setinggi mcm di cameron highland tapi suhu sejuk mulai mencengkam badan aku nie..sejuk tapi lebih sejuk dari cameron highland..arghh cameron bagi aku sudah hilang daya tarikan sebagai kawasan bercuaca sejuk! dan ini kali pertama aku menyaksikan sendiri rupa bentuk gunung berapi..mengagumkan! kintamani nie, penjual di sini terlalu suka pushy sgt..memaksa untuk membeli barangan dagangan mereka..ada masa aku nak naik hangin jugak..mau je aku pelempang kalau paksa aku dgn cara tak kene..aku cakap tak nak..bukan main lagi korang paksa aku beli..nasib baik pak made nie menyelamatkan dahulu perut aku yg lapar nie dengan melantak hidangan buffet ala bali di restoran yg berlatar belakangkan permandangan gunung batur..walaupun mahal sedikit tapi berbaloi la harga di negara asing nie..sekali sekala..dan perasaan marah aku terubat dengan perut yg dah kenyang nie..arghh sedapnya makanan di sini.


























 

2 comments so far.

  1. airy August 30, 2009 at 8:30 PM
    gunung berapi batur kan namanya......suke la tempat ni .....angin sejuk sangat plus makan tepi gunung berapi ni sngt menarik
  2. Pyromaniac September 3, 2009 at 8:52 AM
    airy: feelin romantik la kalau pergi ngan kekasih hati..keh keh

Something to say?