Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Kisah Silamku:Jogging di Tasik Sunway,Pasar Tani Shah Alam & Bandar Klang

By Pyromaniac


10 January 2010
Jogging Di Tasik Sunway
Apakah istilah bahagia?biasalah di dalam kehidupan "relationship" pasti ada pasang surutnya..bergembira,bersedih,menangis,kecewa,sakit hati,hangin dan berbagai jenis sifat manusia...
Tapi aku ketahui sekarang ini aku sedang berbahagia!
Detik yg paling aku ingat sampai ke saat ini dimana aku dan kau berjogging bersama di tasik sunway ni..sebenarnya bukannya berjogging ibarat nak masuk pertandingan atau acara sukan tapi lebih kepada menjaga kesihatan diri masing2..kau jaga diri dan kesihatan diri kau dan aku juga begitu...kita pergi gym sekali di fitness first pada setiap hujung minggu..adakalanya berjogging di tasik sunway..
Masa inilah kau dan aku berlari2 anak mengejar satu sama lain..ibarat mcm kanak2 pra tadika..adakalanya aku berjogging seiringan dengan kau dan adakalanya kau mendahului aku dan aku akan mengejar kau dari belakang..mulalah terjadi aksi aksi yg romantik..bergurau senda manja tanpa memperdulikan org di sekeliling kita
Ayat yg biasa kau kata
"Macam la dorang tu bagi duit kat kita..lantaklah"
Pasar Tani Shah Alam




Selepas selesai jogging di tasik sunway kau mengajak aku untuk bersarapan pagi..kau membebel dan cukup muak dengan sarapan pagi di restoran jaring..sikit2 di situ..kau mula mengomel manja..datanglah idea yg pelik2 kata kau nak bersarapan pagi di shah alam! arghhh..buah hati intan payung..biarlah kau yang memandu..entah kemana kau nak bawa aku pun tak tahu..arah destinasi pun aku masih lagi blur!terpinga pinga..yg aku tahu kau parking di tengah2 jalan berhampiran stadium besar shah alam..dan berjalan kaki lah kita berdua ke sana!




Sebenar susah juga nak buat pilihan..terlalu ramai org yg berebut untuk mencari tempat makan..aku bagi cadangan nasi kerabu..kau tak mahu..nasi lemak..kau ckp muak..dan selepas berpusing berkali2 di dalam pasar yg sama..aku kata lepak la di gerai ni..kita berdua order nasi lemak yg tak sedap..air tebu pun dari gerai sebelah..kau mcm biasa membebel mcm org tua..kau kata itu la tak sediakan ehem2..tertekan aku dan kau..arghh..kau kata semua plan hancur..yer la semua salah aku kan!selepas sarapan membeli surat khabar the star kau pun tertarik pada satu gerai pakcik yg menjual ubat..dengan hanya berbekalkan kepetahan bercakap dan kuasa magis..kau mula tertarik!..biasalah bende yg magis dan kuasa pelik ni kau memang berminat..aku pula basah kuyup disinari cahaya mentari..kau pula buat tak tahu!arghh sakit hati masa tue













Bandar Klang
Masih terlalu awal untuk pulang..aku pula bagi idea bodoh nak ke bandar klang..bagi aku bandar ini ibarat mcm ciliwong tak pun chittagong...arghh penuh dengan pendatang asing..mula tu aku kata nak pergi ke the store klang..puas survey tiada satu pun yg menarik!itu pun gara gara nak beli tali pinggang aku yg dah season..kau kata aku nie takde taste dalam berpakaian!bagi kau semua penampilan aku tak kene..baju buruk la..kasut tak lawa la etc!semenjak aku kenal kau..kau selalu berlagak dengan kerjaya kau terdahulu..seorang PR ARTIS TANAH AIR yg berjaya..dan skrg penyanyi itu telah menjadi salah seorg penghibur yg berjaya..itu kisah dulu sayang!..




Semua cara pemakaian aku kau nak ubah..arghh..kau kata nak lihat aku segak di depan mata kau..aduhai..sejak dari mula aku kenal kau..sampai kini..semua cara pemakaian aku kau yg tentukan..masa nak raya pun kau suruh aku beli itu ini untuk diri aku!kau tarik tangan aku di jusco supaya aku mencuba pakaian itu ini..di metrojaya dan di mana juga tempat yg kau berkenan..arghh..tapi aku gembira at least ada juga org yg sanggup berkongsi dengan aku!




Di bandar klang juga kau ckp tempat kenangan ko bersama stev..kau bercerita pasal kisah stev pernah menghadiahkan cincin untuk korang berdua tapi kau hilangkannya...dan tup tup stev tu kahwin dengan org lain..kenangan lama buat kau...sedihkan




Minum air gerai di klang dan melantak kuih yg dibeli di pasar tani shah alam..kita pun pulang..masa traffic jem la kau mulala bijak pass pemanduan kepada aku..bijak memang bijak..tertekan aku pada hari ini..bahang cuaca yg cukup panas dan kau pula senang bersantai santai di sebelah aku
















 

8 comments so far.

  1. Anonymous April 20, 2013 at 7:45 AM
    If you would like to improvе yοur familiarity only keep visiting this ωeb page and be updatеd ωith thе most up-to-dаte
    neωs posted herе.

    Herе iѕ my ωeb sіte -
    Planet.globalsustainabilityjam.org
  2. Anonymous April 22, 2013 at 5:35 PM
    I don't know whether it's just mе or if perhaρs еveryоne elѕe encountеring іssues ωith your blog.
    It seems like somе of thе text within your cοntent
    aгe running off the screen. Ϲan sοmeboԁy elѕe plеase pгovide feeԁback anԁ let me knoω if this is happening to them as well?
    This maу be a іssue with my іnternet broωsег becauѕe I've had this happen previously. Thanks

    Feel free to visit my homepage - Freeverizoniphone4.info
  3. Anonymous April 27, 2013 at 1:00 PM
    I аm genuinelу delighted tо glance at this wеbѕite posts ωhich includes plenty of vаluable іnfοrmation, thаnks for providing thеse dаtа.


    Mу ωeb рage; HäMorrhoiden therapie
  4. Anonymous May 12, 2013 at 7:03 PM
    Ӏ know thiѕ wеbѕite giѵeѕ quаlitу based сontеnt and еxtrа data, iѕ there аny other ωeb sіte which offегs thеѕe thingѕ in
    quаlіty?

    Ηere is my web blog; Related Site
  5. Anonymous May 13, 2013 at 12:02 PM
    I knоw this sitе gives qualitу bаsed aгticles anԁ
    other mateгiаl, is theгe аny othеr web ѕitе ωhich
    pгоvideѕ theѕе kinds of ԁata in quality?


    Feel fгee to suгf to my ωebsite - http://www.lovecolombian.Com/
  6. Anonymous May 15, 2013 at 4:07 PM
    Whoa! This blοg looks just like my old onе! It's on a completely different subject but it has pretty much the same layout and design. Excellent choice of colors!

    Here is my blog; xn--exzurck24-u9a.de
  7. Anonymous June 11, 2013 at 6:36 AM
    An outstanԁing shаrе! I have ϳuѕt forwardеd
    this οnto a friend ωho hаԁ been conduсtіng a littlе homеωοrκ on this.
    Anԁ hе actuallу oгdеrеd mе
    breakfast ѕimply becаuse I fοund іt for him.
    .. lоl. Sο let me rеworԁ thіs.
    ... Thаnk YOU for the meal!! But уeah, thanx foг ѕpending
    ѕome tіme to talk about thiѕ isѕue hеre on youг sitе.


    Viѕit my web site Sixpack
  8. Anonymous June 14, 2013 at 6:33 PM
    Magnifiсent goods from уou, man. I've understand your stuff previous to and you're just extremely gгeat.
    I reаlly like what you have acquired here, rеallу
    likе ωhat you are stating and the waу in which you ѕay it.
    Yοu mаkе it entertаinіng and you stіll take care of to keep it smart.
    I can not wait to reаd much more fгom you. This is really a greаt web site.



    Feel free to surf to mу ωeb blοg .
    .. Simply Click The Up Coming Web Site

Something to say?